Hallo,

Ik heb een hele tijd geleden een set meubels gekocht. Deze zou morgen geleverd worden. Dit weekend heb ik zelfs nog een email ontvangen met het tijdslot wanneer de bezorger zou komen.

Nu krijg ik vanmiddag een telefoontje dat men niet wil/kan leveren wegens een personeelsgebrek. En dat de eerstvolgende berzorgmogelijkheid pas over 1.5 maand is.

Gezien het om een volstrekt nieuwe woning gaat, betekent dit dat ik 1.5 maand zonder tafel, stoelen, of andere meubels zit. Ik vind dit eigenlijk onacceptabel lang.

Nu vind ik op de website van de ACM een voorbeeldbrief om naar de leverancier te sturen in deze situatie. Hierin staat onder meer het volgende:

U leverde niet binnen de afgesproken levertijd. Ik verwacht dat u [het product] levert binnen [noem een redelijke termijn].

Maar wat is nu een redelijke termijn? Meubels duren over het algemeen heel lang (das ook de reden dat we een jaar geleden gekocht hebben). Aan de andere kant, bij iedere andere bezorgdienst wordt er de volgende (werk)dag geleverd als de oorspronkelijke tijd niet gaat.

Alvast bedankt!

    • sndrtjOP
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      1 年前

      Dank weer voor je uitgebreide antwoord!

      Hier zit wel een mogelijk probleem, omdat je blijkbaar zelf ook bij herhaling de levering hebt uitgesteld. Weliswaar kon jij daar niets aan doen, maar het zou kunnen (dat is mij onduidelijk) dat de verkoper je meubels maandenlang gratis voor je heeft opgeslagen.

      Ze hebben ons enkele maanden geleden gevraagd de volledige koopsom eerder te voldoen ivm het opslaan. Dat hebben we ook gedaan.

      Ik vond dit toen redelijk.

      Wat je zou kunnen doen is informeren bij een verhuisbedrijf of de meubels op korte termijn opgehaald en afgeleverd kunnen worden en wat de kosten daarvan zijn.

      Dat is in interessante suggestie! Ik kan in ieder geval informeren.