1 moderator, 2 abonnee’s en 0 posts. Dan ben ik wel de eerste hoor.

Ik rij een Yamaha XT660Z Ténéré en een Suzuki GSF1200S Bandit.

  • itchyDoggyM
    link
    fedilink
    Nederlands
    arrow-up
    2
    ·
    1 year ago

    Hier een BMW K1100LT SE uit 1996 om te touren en een BMW F650 GS Dakar uit 2002 voor de onverharde wegen.

    Ik heb overigens als eerste motor een Yamaha XTZ660 Ténéré uit 1993 gehad. Die beviel me erg goed, alleen was het blok vastgelopen omdat de balansas was gebroken :(

    • fschaapOP
      link
      fedilink
      Nederlands
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Ai, die arme Ténéré! De mijne drinkt wat veel olie, dus ik ben bang dat ik het motorblok een keer goed moet gaan reviseren. Op zich nog binnen specs, maar toch niet handig dat je zo vaak moet controleren en bijvullen.

      • itchyDoggyM
        link
        fedilink
        Nederlands
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Mijn K’tje heeft inderdaad ook wat last van extra olieverbruik. Alhoewel ik gisteren toevallig op Wikipedia heb gelezen dat een olieverbruik van 0,3L/1000km voor deze motor normaal kan zijn. Was alleen wel even schrikken toen ik bij Motoport was gaan kijken voor olie en ze daar €99 voor een flesje van 5L vroegen. Gelukkig is het bij andere winkels nog wel te betalen.

        • fschaapOP
          link
          fedilink
          Nederlands
          arrow-up
          2
          ·
          1 year ago

          Ik kreeg voor mijn Teńeŕe (lastig die accenten!) te horen dat 1l/1000km mocht. Gaat intussen wel die kant op… da’s mij toch te gortig.

          Motoport is vaak wel duur ja. Gelukkig is voor mij Louis in Tilburg goed bereikbaar, best okee prijzen daar.