Ik ben wel nieuwsgierig waarom mensen voor die ene specifieke motor hebben gekozen om te beginnen.

Zelf heb ik A code 80 gehaald toen ik 23 was, dus moest ik nog een tijdje op een A2 motor rijden. Toen heb ik gekozen voor een Yamaha XTZ 660 uit 1993, omdat die precies 35 kW heeft, en omdat ik vrij lang ben en daar goed op kan zitten (en omdat die maar €1200 kostte). Wat waren jullie overwegingen?

  • Graspieper
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    1 year ago

    Ik kreeg mijn rijbewijs toen er nog geen klein rijbewijs bestond, dus die afweging hoefde ik niet te maken.

    Ik hou van de meeste stijlen motoren. Na het halen van mijn rijbewijs was ik druk op zoek, maar ik wist ik één ding zeker: ik wil niet zo’n oude-lullen fiets als mijn vader reed (toen een Moto Guzzi V50 & V75). Vervolgens ben ik op van alles en nog wat gaan proefrijden. Racers (GSX750, FZ750, ZX6, VFR, etc) vond ik te snel en oncomfortabel. Choppers vond ik ook wel mooi, maar een Harley kon ik niet betalen en de Shadow en Intruder die ik had geprobeerd vond ik ook niet wat.

    Zo ging het nog wel even door en had ik nog steeds geen motor gekocht, ondanks dat ik mijn rijbewijs al een tijdje op zak had. Mijn vader bood toen aan dat ik zijn V50 wel mocht gebruiken tot ik zelf een motor had. Al rijdende werd ik helemaal verliefd op het karakter van deze motor en niet te lang daarna kocht ik mijn eerste motor. Een Moto Guzzi V65SP! :)

  • alnilam
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    edit-2
    1 year ago

    Een Yamaha Radian. Ik wilde geen al te snelle motor als eerste, maar vond deze wel erg mooi en stabiel rijden. Flink aantal jaren gehad en veel plezier van gehad. Zn enige nadelen waren de brede banden en dat het niet makkelijk was er een topkoffer op te monteren.

    Oh, en ik vond een motor met een naam ipv een nummer ook wel stoer :)