• 167 Posts
  • 549 Comments
Joined 3 years ago
cake
Cake day: June 10th, 2023

help-circle







  • Volgens het CPB worden de verschillen tussen huishoudens op meerdere manieren groter. Een steeds groter deel van het totale inkomen gaat naar de rijkste 1 procent. Ook worden de verschillen in vermogen groter tussen specifieke groepen, bijvoorbeeld tussen huiseigenaren en huurders, en tussen directeuren-grootaandeelhouders en andere werkenden.

    Verbaast me allemaal niks met welke partijen er aan de macht zijn (geweest).

    Nederland kan echt zo’n veel mooier, eerlijker en fijner land zijn. Jammer dat een groot deel van de inwoners er een “ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken” mentaliteit op nahoudt.







  • Yeah I just read they donated to Trump! I had no idea but that’s terrible.

    Self hosting will make my partner unhappy haha, unless I can make everything work seamlessly and I doubt I can. And the music recommendations are genuinely useful.

    I have Kodi for my shows and movies though! I’m definitely not opposed to pirating and think self hosting is fantastic





  • Het kabinet moet nu wel ingrijpen, toch?

    Hulde voor GroenLinks-PvdA-Kamerlid Barbara Kathmann (ik heb op haar gestemd, heel blij mee). En hulde voor de anonieme klokkenluider Pieter van Oordt:

    “Er is een klokkenluider opgestaan. Dat vergt heel veel moed”, aldus Kathmann. Volgens haar schijnt zijn informatie nieuw licht op de zaak en zou de politiek het besluit moeten nemen om het DigiD-beheer zo snel mogelijk bij Solvinity weg te halen.




  • Ik vind het een goed plan, mits dat geld ook daadwerkelijk gaat naar het opruimen van peuken.

    En nog beter: in combinatie met het verhogen van de straf op afval op straat gooien en de handhaving ervan. Van mij mag je de hand afhakken van mensen die hun peuk op straat gooien zoveel haat ik het, maar begin maar eens met een boete.

    Ik woon in de stad en letterlijk elke paar stappen ligt er wel afval, vaak peuken. Natuurlijk ook bij de voordeur van mijn flatgebouw en waar ik werk. Ik loop langs meerdere ingangen van kantoren en er staan vanaf 's ochtends vroeg al mensen te paffen waarvan een groot deel hun peuk om straat gooit.

    Laatst zei ik er wat van toen iemand vlak voor mijn deur zijn peuk op straat gooide. Hij zei dat ik hem niet lastig moest vallen, want hij viel mij ook niet lastig. Dat hij afval voor mijn woning dumpt zag hij blijkbaar niet als lastig vallen.

    Aan rokers heb ik een broertje dood, maar uiteraard gaat mijn grootste haat richting de tabaksindustrie, laat dat duidelijk zijn.








  • Dit is uiteraard geen populair idee en precies iets waarmee de oppositie nooit gaat instemmen. Het leven is al zo duur en de zorg dan nog duurder maken… nogal wiedes dat mensen hier op tegen zijn en niet iets waar andere partijen zich mee willen associëren.

    Wordt wel moeilijk zo voor de coalitie, maar ze hebben ook gewoon veel impopulaire plannen die telkens de zwakste van de samenleving naaien. Niet verrassend met deze partijen maar what the fuck, het wordt wel een beetje kolderiek op deze manier. Meer en langer werken terwijl alles duurder wordt gemaakt. Maar gelukkig gaan we asielzoekers pesten!

    Hoe voelen de progressieve mensen binnen D66 zich vraag ik me af. Of D66 stemmers, zijn die er hier?














Moderates