De AH heeft voor zover ik kan zien twee bijna identieke producten:
Beide zijn huismerk plantaardige halvarine, zelfde hoeveelheid, bijna vergelijkbare verpakking; het voornaamste verschil lijkt een paar toegevoegde vitaminen… Wat is het idee erachter? Waarom zou iemand de een, dan wel de ander kopen?
Zonder de inhoud te bekijken gok ik dat het de vitaminen zijn.
Het “goede begin” is dan meteen met je ochtend hagelslag-met-boterham gelijk wat vitamines afvinken. Bij de andere is het “lekker op brood” om aan te geven dat deze plantaardige halvarine wel te vreten is, maar niet los. De klant moet dus wel weten dat deze ergens op gesmeerd wordt zodat je nog meer proeft dan de opgeklopte olie.
Het staat letterlijk op de verpakking.
De vitamines? Maar is dat dan alles - dacht iemand, “wat wij nodig hebben is dit, maar dan met wat vitamines toegevoegd”? Waarom hebben we dan geen extra-vitamines-versie van alle andere producten? Wat maakt halvarine speciaal?
Maar dat is dan alles
Jep.
Het een is het halve werk. Blijkbaar valt ‘lekker zijn op brood’ buiten het halve werk voor halvarine, wat mij een beetje vreemd lijkt.
Verder is het groene kleurschema blijkbaar goed voor het milieu. Het woord Terra suggereert goed te zijn voor de aarde, zonder dat daadwerkelijk te claimen. Dus lekker bezig bij de herverpakkingsafdeling en propaganda unit van de Appie.